Vertrouwenspersoon
Kinderen en jongeren en hun ouders/verzorgers die begeleiding vanuit de Jeugdwet ontvangen kunnen voor vragen, advies en hulp bij klachten terecht bij een onafhankelijk vertrouwenspersoon AKJ via Jeugdstem.
Volwassenen die begeleiding ontvangen vanuit de WMO kunnen voor vragen en advies terecht bij de vertrouwenspersoon die aangesloten is bij de betreffende gemeente. Dit kan bijvoorbeeld Zorgbelang zijn.
Kinderen, jongeren en volwassenen die begeleiding ontvangen vanuit de WLZ kunnen terecht bij een onafhankelijk cliëntondersteuner via het betreffende zorgkantoor.
Klachtenregeling
Als je ontevreden bent of een klacht hebt, dan dien je dit in eerste instantie kenbaar te maken aan Nancy Swinkels. Na ontvangst van de (schriftelijke) klacht zullen we deze bespreken met als doel samen tot een oplossing te komen.
Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren, dan kan een klacht ingediend worden bij:
– Solopartners, bekijk het stroomschema klachtenregeling van de Jeugdwet, WMO of WLZ.
– de NVO, bekijk de klachtenprocedure en het klachtformulier
– het SKJ, bekijk de klachtenprocedure en het digitaal klachtformulier
Mocht de klacht betrekking op de verwerking van (bijzondere) persoonsgegevens, dan kan een klacht ingediend worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Bekijk hiervoor deze informatie.